Ustawienia do Acrobat Distiler Powyższe ustawienia należy wgrać do katalogu Settings programu Acrobat Distiler. |
|
Zasady reklamacji | |
Regulamin świadczenia usług internetowych |
Download
Najczęściej zadawane pytania (FAQ)
Śledzenie wysyłek
Na stronach Poczty Polskiej, mogą Państwo sprawdzić na jakim etapie doręczenia jest wysłana przesyłka z Państwa pracami. Podany przez nas numer przesyłki należy wpisać w polu formularza zamieszczonego w panelu Śledzenia przesyłek.
Wzornik kolorów Pantone Matching System®
Nie masz pod ręką wzornika, a chcesz zobaczyć jak wygląda dany kolor Pantone? Wejdź na nasz elektroniczny orientacyjny Wzornik kolorów Pantone Matching System®
Na co zwracać uwagę podczas składu publikacji?
Zastosowanie wymienionych poniżej zasad pozwoli uniknąć problemów i błędów robionych często przez niedoświadczonych pracowników przygotowalni:
- pliki postscriptowe powinny posiadać wszystkie wymagane elementy kontrolne i znaczniki (pasery, linie cięcia itp.) zwłaszcza, gdy praca zapisana będzie w formacie, który nie określa obszaru strony,
- gdy w pracy występuje grafika, która kończy się równo z krawędzią strony (tzw. grafika na spad), należy dodać 3 mm spadu (krawędź grafiki musi leżeć poza krawędzią strony po obcięciu),
- rozdzielczość bitmap powinna zawierać się między 200 dpi a 350 dpi (rozdzielczość niższa niż 200 dpi niekorzystnie wpływa na jakość drukowanych obiektów, a powyżej 350 dpi nie powoduje poprawy jakości, niepotrzebnie natomiast zwiększa rozmiar pliku),
- nie należy stosować kolorów RGB (w przypadku dostarczenia pracy zawierającej kolory RGB, końcowy wydruk może być niezgodny z oczekiwaniami klienta),
- jeżeli w pracy używamy tekstu w kolorze czarnym, należy zwrócić uwagę na to żeby kolor czcionki był tylko 100% K, bez żadnych innych składowych CMY,
- tekst nie powinien być zrasteryzowany (powinien być zapisany jako tekst lub krzywe), teksty zapisane jako grafika wyjdą w druku niewyraźne i poszarpane,
- w przypadku kolorowego druku przy użyciu standardowej triady (CMYK) nie należy stosować innej palety kolorów niż CMYK (euroskala) lub greyscale - wszystkie kolory Pantone® powinny zostać przekonwertowane do CMYK,
- jeżeli praca będzie drukowana z użyciem kolorów Pantone®, odpowiednie obiekty wektorowe powinny być zdefiniowane jako kolory Pantone®, a bitmapy jako duotony lub tritony. UWAGA: niektóre aplikacje nie potrafią wygenerować płynnych przejść tonalnych złożonych z kilku kolorów Pantone®
- w przypadku dokumentu wielostronicowego (typu książka, katalog itp.) kolejne strony dokumentu powinny być dostarczone w jednym pliku (np. PDF) jedna po drugiej. W przypadku bardziej złożonych dokumentów (np. gdy okładka ma w nietypowy sposób łamane skrzydełka lub gruby grzbiet) należy dostarczyć gotowe składki,
- nie należy wklejać obiektów metodą "Copy-Paste", lecz zaimportować grafikę do pracy,
- należy unikać specjalnych efektów takich jak cienie, wypełnienie teksturami, wypełnienia renderowane, przeźroczystość, maska kolorów na mapach bitowych itp. W szczególności zastosowanie wielu efektów do jednego obiektu może spowodować nieprzewidziane rezultaty na wydruku - w momencie drukowania efekty te muszą zostać przekonwertowane do formy możliwej do zapisania w jednym z formatów obsługiwanych przez urządzenie drukujące (PostScript, PDF), a wtedy często powstają różnice pomiędzy tym co widać na ekranie, a tym uzyskujemy na wydruku,
- cały dokument TIFF powinien być jednowarstwowy (jeżeli projektowana praca składa się z kilku warstw należy je połączyć w jedną warstwę), należy również usunąć zbędne kanały alfa - załączone kanały alfa mogą spowodować nieprawidłowe zinterpretowanie przez RIP'a.
Jak poprawnie przygotować prace do naświetlania (splikować)?
Zalecamy przygotowanie zamkniętych (splikowanych) prac do naświetlania. Pliki przeznaczone do naświetlania na klisze (CTF) powinny być w formacie rozseparowanego lub kompozytowego pliku postscriptowego lub PDF. Do generowania postscriptu należy użyć aplikacji i sterowników dostępnych wyżej na tej stronie lub na naszym serwerze ftp. W przypadku plikowania z aplikacji takich Indesign, Ilustrator, Page Maker czy Qurak, należy wybrać alternatywą opcję drukowania dokumentu poprzez zapisanie go w języku PostScript w pliku PS. Plik taki można potem wydrukować na innym urządzeniu. Rozmiar pliku PostScript jest na ogół większy niż oryginalnego dokumentu, ponieważ osadzane są w nim obrazki i czcionki.
Pliki otwarte (niesplikowane) przygotowane w programach graficznych wymagać będą przetworzenia do PostScriptu. Przetwarzanie otwartych plików może spowodować niespodziewane błędy w treści publikacji, co może wydłużyć czas i wprowadzić dodatkowe koszty przy przygotowaniu płyt offsetowych.
Aby uniknąć problemów podczas druku z plików PDF należy bezwzględnie zastosować następujące reguły:
- czcionki należy załączyć wewnątrz dokumentu lub teksty zamienić na krzywe,
- prace nie powinny zawierać podłączonych profili kolorystycznych, gdyż mogą powstać przekłamania kolorystyczne, które mogą objawiać się np. emulacją bieli na elementach, na których kolor jest zadeklarowany jako biały (zarówno w przypadku bitmap jak i wektorów),
- pliki PDF zapisuj w wersji nie wyższej niż PDF 1.5.
Jak przesłać pliki do naświetlania na nasz serwer ftp?
Do przesyłania plików potrzebny jest program współpracujący z FTP. Najczęściej
stosowany jest TotalCommander, można też używać innych programów takich jak
FlashFtp czy CuteFTP. Dzięki nim można skopiować pliki bezpośrednio na serwer.
Po skończonym transferze prosimy o kontakt telefoniczny w celu poinformowania
o zakończeniu przesyłu. Można również skorzystać z przeglądarki internetowej
wpisując: ftp://username:password@sylver.pl.
W razie problemów lub innych pytań związanych z tym zagadnieniem prosimy o
kontakt z naświetlarnią.